Ny entré till akutmottagningen

Onsdag 15 juli kl 07.00 öppnar den nya entrén till akutmottagningen på Södersjukhuset. Adressen är Sjukhusbacken 12 och entrén är placerad till höger om sjukhusets huvudentré.

Med anledning av Coronapandemin och risken för smittspridning behöver vi begränsa antalet personer som väntar samtidigt inne i akutens entréhall. Det betyder att du som söker till akuten kan komma att vänta en stund utanför entrédörrarna, innan du träffar vårdpersonal som gör en första ankomstbedömning . Om du misstänks vara smittad av covid-19 får du munskydd medan du väntar.

Personer som kommer till akuten med egen bil ska åka ner i garaget och följa skyltningen. Även där kan patienterna behöva vänta i kö för att gå till inskrivningen.

Den nya vuxenakuten är en del av Södersjukhusets ut- och ombyggnad, som totalt omfattar 76 000 kvadratmeter. Öppnandet av akutens entré markerar slutfasen för arbetet som har pågått sedan 2014.

Södersjukhusets presstjänst Tel: 010-482 05 69 press.sodersjukhuset@regionstockholm.se