Vårdförbundets blockad inledd

Vårdförbundets blockad mot övertid, mertid och nyanställningar inleddes 25 april klockan 16.00. I Region Stockholm samordnas resurserna för att möta patienternas behov av vård. Läs mer på Region Stockholms hemsida.

Kardiologen erbjuder samtalsstöd på distans

Sedan 2022 erbjuder kardiologen på Södersjukhuset samtalsstöd på distans efter utskrivning till patienter med kronisk hjärtsvikt som har vårdats inom slutenvården. Målet är att patienterna ska slippa söka akut sjukvård.
Kardiologen erbjuder samtalsstöd på distans

Kortare väntetid med digital PrEP-mottagning

Venhälsan på Södersjukhuset lanserar den 6 maj Venhälsan Online, Sveriges första helt digitala offentliga mottagning för PrEP-behandlingar. Plattformen ska komplettera den fysiska mottagningen och både korta väntetiden och spara resurser.
Kortare väntetid med digital PrEP-mottagning

30 år av hedervärda insatser

10 april hyllades flera medarbetare på Södersjukhuset för lång och trogen tjänst. Ett fyrtiotal gäster samlades för att delta på den hederslunch som hölls på Operaterrassen.
30 år av hedervärda insatser