Presstjänsten på Sös

Här finns information och bilder som kan vara av intresse för dig som är journalist. Här hittar du också de pressmeddelanden och nyheter som har publicerats på webbplatsen och i vårt pressrum.

Presstjänsten är till för dig som är journalist och bevakar hälso- och sjukvården. Vi kan förmedla nyheter, bakgrundsinformation och direktkontakt med experter på sjukhuset. Vi uttalar oss inte om enskilda personers hälsotillstånd och förmedlar aldrig kontakt med patienter eller närstående.

Vi har öppet alla helgfria dagar kl. 8.00-16.30. Kvällar och helger hänvisar vi till Region Stockholms pressfunktion för hälso- och sjukvårdsfrågor, telefon 08- 123 131 48, press@regionstockholm.se

Presstjänst

Södersjukhusets presstjänst Tel: 010-482 05 69 press.sodersjukhuset@regionstockholm.se

Pressbilder

Pressbilder finns i vårt mediearkiv.

Södersjukhusets nyheter

Nyheter som publicerats på webbplatsen.

Sociala medier

Södersjukhuset finns på Facebook, Instagram och LinkedIn.

• Läs Södersjukhusets pressmeddelanden i vårt pressrum hos Mynewsdesk

• Södersjukhuset har strikta regler för fotografering och TV-/filminspelning. Det är av hänsyn till patientsekretess och våra besökares integritet. Du behöver ha ett skriftligt intyg för att fotografera på sjukhusområdet, oavsett om patienter eller besökare medverkar eller ej. Kontakta oss så hjälper vi dig!