Avspärrningar i samband med Midnattsloppet på lördag

Det kan vara svårt att nå Södersjukhuset med bil och buss under lördagen den 19 augusti. Det beror på avspärrningar på grund av Midnattsloppet.

Avspärrningarna väntas påverka sjukhuset som mest mellan kl. 20.20 och 00.00 då Ringvägen är avspärrad för biltrafik. Delar av Ringvägen mellan Hornsgatan och Tantogatan är dock avspärrade redan från 8.30 på morgonen.

Sista avspärrningarna på Ringvägen hävs vid 02.40 under natten mot söndagen.

Du som tar dig till och från sjukhuset till fots kan röra dig över avstängda gator när tillfälle ges. Det kommer att gå att ta sig upp till Södersjukhuset med bil via Skanstullsbron och Ringvägen och Sjukhusbacken. Vid sjukhusbacken och Tantogatan kommer det att vara en kontroll. Patienter, anhöriga, personal och boende kommer att få köra in till, och ut från sjukhuset. Efter Tantogatan är det dock helt stängt till Zinken. Ambulanstransporter till och från sjukhuset kommer inte heller att påverkas.

Här finns en karta som visar avspärrningar samt vilka tidsintervall som gäller

Rosenlunds näraktut har öppet till 0.30

Rosenlunds närakut kommer att ha öppet 08.00-00.30 på lördag, Hit kan du komma med lättare skador som ledskador, lättare frakturer, allergier (getingstick), sårskador etc. Adressen är Tideliusgatan 12.

Foto: Midnattsloppet