Efter hjärtstoppet - föreläsning 16 oktober

Vad händer efter ett hjärtstopp? Välkommen till en föreläsningen där överlevare berättar tillsammans med läkare, fysioterapeut och forskare. Föreläsningen är kl. 18-20.15 den 16/10 i aulan. Alla är välkomna!

Alla kan rädda liv! Restart a heart day är en global dag där Södersjukhuset är med för att öka medvetenheten om hjärtstopp och att alla kan rädda liv.

Kvällen presenteras av Medicinska intensivvården och Centrum för hjärtstoppsforskning. Föreläsare: Jenny Karlsson, överlevare, Mattias Ringh, biträdande läkare och forskare, Jens Olsson, överläkare kardiologi, Helen Rickan, fysioterapeut.

Tid: 18.00-20.15 den 16 oktober

Plats: Aulan, hiss C, plan 6

Föreläsningen är gratis och öppen för alla. Ingen anmälan behövs!

Under dagen kan du som besöker Södersjukhuset också träffa våra HLR-instruktörer och prova på HLR. Instruktörerna är på plats 9.00-14.00 i vår entréhall.