Tillfälligt stängd screeningverksamhet på Bröstcentrum vid Södra station v 16 och 17

På grund av personalbrist är ordinarie screeningverksamhet på Södersjukhusets Bröstcentrum vid Södra station inställd under v.16 och v.17. Du som har en tid kan boka om den via 1177.

Är du kallad till Screeningmammografi på Södersjukhusets Bröstcentrum v.16 eller v.17?

Södersjukhusets Bröstcentrum vid Södra station kallar varje dag cirka 500 kvinnor för screening.

På grund av personalbrist behöver vi ställa in ordinarie screeningverksamhet under v.16 och v.17, men vi prioriterar att ta emot dig som har symtom eller som har kallats tillbaka för kompletterande undersökning.

Du som har en ordinarie screeningtid kan boka om den via 1177. Välj följande mottagning: Mammografi, Bröstcentrum, Södersjukhuset.