Viktig information för blivande och nyblivna familjer

Vi befinner oss just nu i en pandemi i kombination med en stark influensavåg och mycket RS-smitta. Hjälp oss att minska smittspridningen och skapa ett tryggt besök och en säker hemgång som nybliven familj.

Vi uppmuntrar alla blivande familjer att undvika folksamlingar och tvätta händerna. För er som nybliven frisk familj är hemmet den tryggaste platsen. Gå därför hem så snart ni kan, för de allra flesta går det bra att gå hem 6 timmar efter förlossningen. Tillsammans med er barnmorska bestämmer ni när det är bäst för er. Med telefonsamtal och återbesök är ni i trygga händer.

Vi följer tillsammans upp hur ni som nybliven familj har det och vad ni behöver. Ni når oss också dygnet runt på telefon.

Läs mer om hur BB Sös hanterar pandemin och det ansträngda vårdläget, länk i bio: Hur påverkas förlossningen av coronaviruset, influensan och RS-viruset? | Södersjukhuset (sodersjukhuset.se)