Alltid öppet - e-kallelser och videomöten

Södersjukhuset använder Region Stockholms app Alltid öppet. Ladda ner appen för att få elektroniska kallelser och kunna ha videosamtal med oss.

Ladda ner appen

Alla som vill kan ladda ner appen Alltid Öppet och skapa ett konto.

Vårdnadshavare till barn under 13 år kan utföra ärenden för barnet i Alltid öppet. Läs mer om ombud för barn.

E-kallelser

En elektronisk kallelse fungerar på samma sätt som en traditionell kallelse. Skillnaden är att du får den som ett meddelande i appen Alltid öppet.

Om du har appen och bokar tid hos en vårdmottagning som använder sig av elektronisk kallelse kommer du att få kallelsen till din Alltid öppet-app. Du får även ett sms om att det finns en kallelse att läsa. Om du har någon av de digitala brevlådorna Kivra och Min myndighetspost får du kallelsen även dit. Logga in i Alltid öppet för att läsa kallelsen.

Mer om e-kallelser.

Videomöten

Flera av våra mottagningar erbjuder videomöten i appen Alltid öppet som ett alternativ till ett fysiskt besök på sjukhuset. Videomötet bokas av din mottagning.

Mer om videomöten.

Betala för videomötet

Det är samma pris för ett videomöte som ett fysiskt besök på sjukhuset. Frikort gäller och uteblivet videomöte debiteras. Videomöten betalas via faktura.

Avboka/omboka tid

Det går inte att omboka/avboka besök via appen utan du måste kontakta mottagningen direkt. Du behöver avboka 24 timmar innan ditt besök eller videomöte annars debiteras du för uteblivet besök. Detta gäller även om du har frikort, är under 18 år eller 85 år och äldre.

Frågor?

Alltid öppets hemsida kan du få mer information om appen. Här kan du bland annat hitta guider för hur du laddar ner appen och har ett videomöte, möjlighet till tolk, skyddad identitet, med mera.

Teknisk support

Har du tekniska frågor eller problem med Alltid Öppet-appen använd i första hand appens supportfunktionen (chatt) eller kontaktformulär

Du kan även ställa frågor via mejl alltidoppet.slso@regionstockholm.se.